دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - Monday 16 September 2024
کد خبر : 510
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 سپتامبر 2015 - 17:54
1,028 بازدید

نشست هم اندیشی چشم انداز مشارکت بخش خصوصی در مدیریت آب و فاضلاب برگزار شد

در حاشیه یازدهمین نمایشگاه آب و فاضلاب کشور (4 الی 7 مهر 1394) به دعوت معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نشست هم اندیشی " چشم انداز مشارکت بخش خصوصی در مدیریت آب و فاضلاب " با حضور آقایان مهندس جانباز، مهندس قانع، مهندس میدانی و جمعی از مدیران ارشد شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور، با محوریت فرصت ها و چالشهای بخش خصوصی و چگونگی تعامل آن در تصمیم سازی های مدیریتی و اجرا و راهبری طرح های آب و فاضلاب با رویکرد تجربه اندوزی از گذشته و نگاه به آینده برگزار شد؛

WW2015

در این نشست علاوه بر مقامات یاد شده نمایندگان برخی تشکلها و بخش خصوصی نیز شرکت داشتند. از طرف انجمن کامپوزیت ایران نیز آقایان ایرج علاقه بند و مسعود تاملی (رئیس هیئت مدیره و دبیر انجمن کامپوزیت ایران) در این نشست شرکت کردند. در ابتدای جلسه آقای مهندس قانع معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طی سخنانی با اشاره به نشست هایی از این دست در حاشیه نمایشگاه، ابتدا از شرکت کنندگان در این نشست که نمایندگان بخش خصوصی و تشکلها بودند درخواست کردند تا نظرات خود را بیان نمایند.
نمایندگان بخش خصوصی به نحوه برگزاری مناقصات اعتراض کردند و موارد متعددی را در این باره ذکر کردند.
برخی شرکت کننده گان به لزوم حمایت از سرمایه گذاری خارجی و برخی به لزوم حمایت از تولید داخل پرداختند.
شرکت کننده دیگر در اعتراض دیگر به سیستم مناقصات به عدم رعایت عدالت بین شرکت کنندگان و یا قرار گرفتن تولید کنندگان کوچک در برابر تولیدکنندگان بزرگ اشاره کرد.
در خاتمه اعلام نظرات بخش خصوصی و تشکلها، دبیر انجمن کامپوزیت با اشاره به توانمندیهای صنعت کامپوزیت بویژه در زمینه تولید لوله و انواع مخازن کامپوزیت باقابلیت نصب در مناطق صعب العبور و … گفت در حال حاضر این محصولات با داشتن کیفیت خوب قابلیت صادرات پیدا کرده اند اما بی مهری برخی مسئولین به این صنعت باعث شده که در داخل کشور از این محصولات استفاده لازم و کافی نشود و به سمت صادرات سوق داده شوند. از طرف دیگر قرارداد های یک طرفه باعث شده است که تولیدکنندگان خسارت های سنگینی متحمل شوند. در این قراردادها هرگونه تاخیر از طرف تولیدکنندگان حتی اگر به دلیل شرایط داخلی و اقتصادی کشور باشد جریمه های سنگینی به دنبال دارد اما تاخیرهای پرداخت کارفرمایان دولتی موجه قلمداد میشود. آیا نمیتوان برای بر طرف کردن بی توجهی و بی مهری به این صنعت و تحمیل قراردادهای یک طرفه تمهیداتی اندیشیده شود؟
آقایان مهندس قانع معاون محترم برنامه ریزی آب و فاضلآب و آقای مهندس جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در پاسخ به مطالب فوق مطالبی به شرح زیر بیان کردند
– انتظار اینست که تشکلها تلاش بیشتری برای همکاری داشته باشند و اگر پیمانکاران تشکلهای خاص خود را ندارند حتما اقدام نمایند و مانیز حمایت خواهیم کرد.
– در اغلب جلسات موضوع قراردادهای یک سویه مطرح میشود که بواسطه آن در حق پیمانکاران اجحاف میشود. از مدیران آبفای کشور میخواهیم که در صورت نداشتن بودجه کافی اقدام به عقد قرارداد و ایجاد تعهد ننمایند تا پیمانکاران بواسطه عدم تسویه حساب بموقع متضرر نشوند. همچنین از مسئولین ذیربط میخواهیم که در شرایط مندرج در قرارداد تجدید نظر نمایند.
– درخصوص استفاده از محصولات کامپوزیت لازم به ذکر است که در حال حاضر از این محصولات در آب و فاضلاب کشور استفاده میشود، اما آشنایی جامعه مهندسین مشاور با این محصولات میتواند کمک خوبی برای توسعه بازار این محصولات باشد لذا حتما در این خصوص به جامعه مهندسین مشاور در حد کافی اطلاع رسانی شود.
انجمن کامپوزیت ایران امیدوار است جلسات هم اندیشی از این دست بتواند با هم افزایی تولید کنندگان و حمایت مسئولین مشکلات توسعه صنعت را مرتفع سازد.
لازم بذکر است تعدادی از تولیدکنندگان صنعت کامپوزیت کشور نیز در نمایشگاه فوق حضور داشتند که اسامی آنها به شرح ذیل میباشد:
ایمن ایستا الکتریک، آب صنعت فجر تهران، آریا بنیز، توسعه هنر متین، تولیدی و صنعتی فراسان، فراپاکس، فرابرد، فراپل، مشهد صدرا شرق، مهندسی پیشتاز صنعت خرم.

منابع :
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات