شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
کد خبر : 2166
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مارس 2024 - 12:06
83 بازدید

تازه های صنعت کامپوزیت

عنوان پروژه : ساخت دماغه لوکوموتیوهای بین شهری از جنس کامپوزیت با استاندارد مقاوم به آتش سوزی EN45545   کارفرما : شرکت مپنا لوکوموتیو با استاندارد مقاوم به آتش سوزی EN45545   کارفرما : شرکت مپنا لوکوموتیو طرف قرارداد: شرکت پایا پلاست ایرانیان  مجری و مدیر پروژه:   مسعود خلج مشاور و کارشناس فنی انجمن صنعت کامپوزیت ایران پیرو جلسات متعدد با مهندسین طراح شرکت مپنا […]

عنوان پروژه : ساخت دماغه لوکوموتیوهای بین شهری از جنس کامپوزیت

با استاندارد مقاوم به آتش سوزی EN45545  

کارفرما : شرکت مپنا لوکوموتیو

با استاندارد مقاوم به آتش سوزی EN45545  

کارفرما : شرکت مپنا لوکوموتیو

طرف قرارداد: شرکت پایا پلاست ایرانیان

 مجری و مدیر پروژه:   مسعود خلج مشاور و کارشناس فنی انجمن صنعت کامپوزیت ایران

پیرو جلسات متعدد با مهندسین طراح شرکت مپنا لوکوموتیو و با توجه به رعایت محدودیتهای طراحی در محصولات کامپوزیت پلیمری از جمله زوایای منفی و نهایی کردن براکت ها و ملحقات فلزی و تعیین چسب مناسب برای اتصال ، طرح نهایی شده و  مدلسازی مربوطه با استفاده از CNC و بر روی استایرو فوم با دانسیته بالا  طی زمان یک ماه انجام شد . طبعا کار پرداخت سطحی روی استایروفوم بدلیل انعطاف ان باید با احتیاط صورت گیرد و رسیدن به حداقل کیفیت سطحی توسط شخص ماهر و اشنا به نقاشی بدنه خودرو در حدود یک هفته زمان برد . در مرحله بعدی تعیین استراتژی برای ساخت قالب و در نظر گرفتن زوایای منفی که ناچارا وجود داشت و قابل حذف نبود نیز بررسی لازم را میطلبید.

قالبها با استفاده از رزین و ژل کوت وینیل استر مخصوص قالبسازی ساخته شدند و سازه فلزی و تقویت روی سطح نیز اجرا شدند .  

نکته اصلی در تولید قطعات ریلی به غیر از الزامات مکانیکی و ظاهری و همچنین کاهش حتی المقدور انقباض ، لحاظ استاندارد شعله مطابق EN45545   میباشد . در این راستا رزین مورد استفاده که یک رزین ایزو فتالیک و با خواص مکانیکی نسبتا مطلوب بود را با استفاده از افزودنی های مجاز به سطح خوداطفایی مزبور رساندیم .

در نهایت بر طبق تعریف لایه گذاری و ضخامت نمونه اولیه شامل سه قطعه بالایی ، میانی و پایینی تولید و با لحاظ موارد لازم مانند پخت تکمیلی و نصب روی  STAND  مناسب به محل مپنا لکوموتیو ارسال و با موفقیت روی لوکوموتیو نصب و تاییدیه نهایی نیز اخذ گردید .

میتوان این کار را یکی از پروژه های موفق در صنعت ریلی در زمینه کامپوزیت دانست که مسئولین مربوطه را به کامپوزیت خوشبین کرده است.تولید این قطعات قرار است در سال ۱۴۰۳ تا ۱۰۰ دستگاه ادامه باید .


منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات