یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 28 April 2024
کد خبر : 505
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 ژوئن 2011 - 18:10
835 بازدید

بازدید هیئت مدیره از کارخانه صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز

تعدادی از اعضاء هیئت مدیره این انجمن به همراه تعدادی از نمایندگان شرکتهای رزین ساز کشور، از کارخانه این مجموعه بازدیدی را به عمل آوردند که ماحصل آن شناخت هر چه بهتر صنایع پایین دستی و آشنائی بیشتر انجمن و تولیدکنندگان رزین به چگونگی عملکرد شرکت نامبرده بود؛

KE4

با توجه به نیاز مبرم صنایع کامپوزیت به انواع رزین ها و استفاده از ماده مونوپروپیلن گلایکول (MPG) برای ساخت انواع رزین های پلی استر غیر اشباع، انجمن کامپوزیت ایران جهت بررسی چگونگی تولید و عرضه این ماده در کشور ، اقدام به شناسائی منابع داخلی آن نمود.
در حال حاضر تنها تولیدکننده این ماده در کشور، شرکت صنایع شیمیائی کیمیاگران امروز است که توانسته محصولات با کیفیتی را نیز طبق استانداردهای بین المللی تولید و عرضه نماید.
پیرو هماهنگی های به عمل آمده در تاریخ پنجشنبه ۱۹ خرداد ماه سال ۱۳۹۰ تعدادی از اعضاء هیئت مدیره این انجمن به همراه تعدادی از نمایندگان شرکتهای رزین ساز کشور، از کارخانه این مجموعه بازدیدی را به عمل آوردند که ماحصل آن شناخت هر چه بهتر صنایع پایین دستی و آشنائی بیشتر انجمن و تولیدکنندگان رزین به چگونگی عملکرد شرکت نامبرده بود.
شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ در استان مرکزی – شهرک صنعتی شهید بابائی اراک با تولید پلی اتیلن گلایکول در گرید شیمیایی و دارویی آغاز و پس از آن با تلاش مستمر تولید گسترده انواع محصولات اتوکسیله را آغاز نمود.
این شرکت پس از سالها فعالیت و تحقیق در امر تولید مواد شیمیایی در سال ۱۳۸۷ موفق به تولید ماده اولیه پروپیلن گلایکول برای اولین بار در ایران و خاورمیانه شد.
متاسفانه در همان سال (۱۳۸۷) این مجموعه بعلت عدم رعایت استاندرادهای ایمنی لازم در کارخانه همسایه، دچار انفجار و بخشهای گسترده از این کارخانه طعمه حریق شد که متاسفانه طی این حادثه ۵ نفر از پرسنل این مجموعه جان خود را از دست میدهند.
این مجموعه با تلاش گروهی و بی وقفه خود هم اکنون در شرایط مناسبی است و در حال حاضر دارای ۴ واحد تولیدی میباشد.
لازم بذکر است این شرکت با ریاست آقای مهندس موسوی و مدیریت آقای مهندس بحرینی از سال ۱۳۸۸ به عضویت حقوقی سطح نقره انجمن کامپوزیت ایران پذیرفته شده است.
در پایان ضمن قدردانی از عملکرد خوب شرکت صنایع شیمیائی کیمیاگران امروز امیدواریم پیرو مذاکرات صورت گرفته این مجموعه نرخ های مربوط به ماده MPG  را تا حد ممکن جهت تامین خوراک شرکتهای داخلی تعدیل نماید.

منابع :
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات