شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
کد خبر : 594
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اکتبر 2011 - 10:48
808 بازدید

برگزاری جلسه هیئت مدیره انجمن با معاون پژوهش و فن آوری وزارت نفت

جلسه در مورخه 03/07/1390 ساعت 9 صبح با حضور آقای دکتر مقدم (معاونت پژوهش و فن آوری وزارت نفت) و اعضاء هیئت مدیره انجمن کامپوزیت ایران (آقایان مهندس ابراهیم مباهات، دکتر سید حمیدرضا هاشمی، مهندس محمد عالی پور، مهندس ایرج علاقه بند) تشکیل گردید؛

Dr. Moghadam

جلسه در مورخه ۰۳/۰۷/۱۳۹۰ ساعت ۹ صبح با حضور آقای دکتر مقدم (معاونت پژوهش و فن آوری وزارت نفت) و اعضاء هیئت مدیره انجمن کامپوزیت ایران (آقایان مهندس ابراهیم مباهات، دکتر سید حمیدرضا هاشمی، مهندس محمد عالی پور، مهندس ایرج علاقه بند) تشکیل گردید.

ابتدا اعضاء انجمن توضیحاتی در مورد مزایای کامپوزیتها و کاربرد های آنها در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی (لوله، اتصالات، مخازن، سازه ها …) ارائه نمودند و اظهار نمودند که هدف اصلی ارائه پتانسیل موجود در صنایع کامپوزیت و اتصال آنها با نیازهای صنعت نفت می باشد که از این همکاری سازنده هر دو طرف و نهایتاً مملکت منتفع گردد. سپس آقای دکتر مقدم توضیحاتی در مورد ارتباط وزارت نفت با انجمن های تخصصی، مانند انجمن مهندسی نفت، انجمن نفت و … ایراد نمودند و برای همکاری با
انجمن کامپوزیت ایران در جهت رفع نیاز های صنعت نفت اعلام آمادگی کردند. سپس در مورد استفاده از لوله های کامپوزیتی در انتقال گاز سوال نمودند، پاسخ داده شد که استانداردهای API منجمله ۱۵LR و ۱۵HR در مورد به کارگیری لوله های کامپوزیت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی وجود دارد و امکان ساخت لوله ها و بهره برداری نیز فراهم میباشد.

سپس ایشان در مورد قیمت محصولات کامپوزیتی سوال نمودند و خواستند که مقایسه اقتصادی با لوله های متداول مورد استفاده صورت گرفته و گزارش شود و تاکید کردند که یک مورد به صورت پایلوت اجرا و نتایج مورد بررسی قرار گیرد و برای پیشبرد کارها مقرر شد که جلسات مداوم و مستمر توسط انجمن با آقای مهندس غریبی (رئیس اداره مهندسی شرکت گاز) برگزار گردد و اجرای این پایلوت پیگیری شود.

در مورد استانداردها نیز قرار شد استانداردهای موجود و متداول در دنیا، طی گزارش انجمن به ایشان ارائه شود و ضمناً قرار شد که انجمن کامپوزیت در این گزارش تجارب دنیا و ایران در استفاده از کامپوزیتها را در زمینه انتقال و سازه ها و حفاری به طور مستند تهیه و ارائه نماید و در این گزارش مزیت های کامپوزیت ها از بابت کاهش هزینه های نگهداری به طور مستدل نیز ارائه شود.

ضمناً قرار شد آقای دکتر مقدم حسب مورد موارد مورد بحث را به شرکت پتروشیمی (آقای مهندس شمس) و حوزه پخش و حفاری ارجاع نمایند.

انجمن کامپوزیت ایران موارد همکاری را طی نامه ۵۱۷۲/۱۰۰/اکا مورخ ۰۳/۰۷/۱۳۹۰ ارائه و برای برگزاری سمینار کاربرد کامپوزیت ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به منظور آشنایی بیشتر بدنه کارشناسی و مدیریت صنعت نفت با کامپوزیتها اعلام آمادگی نمود که مورد استقبال آقای دکتر مقدم واقع شد.

در خاتمه قرار شد ظرف چند روز آینده پس از ارائه گزارش انجمن کامپوزیت، موارد توسط ایشان به وزیر محترم نفت جناب آقای قاسمی گزارش شود و برای پیگیری پروژه پایلوت فوق الذکر، جلسه ای با حضور طرفهای ذیربط منجمله پژوهشگاه صنعت نفت هماهنگی و برگزار گردد.

منابع :
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات