یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 28 April 2024
کد خبر : 200
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 دسامبر 2015 - 13:52
1,118 بازدید

حضور کمرنگ صنایع کامپوزیت در نمایشگاه رنگ، رزین و کامپوزیت پانزدهم

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوششهای صنعتی و کامپوزیت از تاریخ 15 آذر ماه جاری آغاز به کار کرد و امروز آخرین روز نمایشگاه بود؛

ipcc-2015

در این نمایشگاه چند شرکت تولید کننده رزین و مواد اولیه صنایع کامپوزیت عضو انجمن نیز شرکت کرده بودند اما تولید کنندگان محصولات کامپوزیت عضو انجمن حضور نداشتند و حتی تعداد انگشت شمار تولیدکنندگان کامپوزیت غیر عضو نیز کاملا مشخص بود و این موضوع در شئونات صنعت هایتک (Hi-Tech) و دانش بنیان کامپوزیت نبود.

عدم حضور گسترده تولیدکنندگان مواد اولیه و محصولات کامپوزیت در سالهای اخیر موضوعی تامل برانگیز است که امیدوار است دلایل آن مورد توجه مسئولین امر قرارگرفته و تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه تر آن اندیشیده شود.

توسعه بازار کامپوزیتها از نقطه نظر اقتصادی حائز اهمیت است چرا که محصولات و پوششهای کامپوزیت سهم بسزائی در جلوگیری از هزینه های سرسام آور خوردگی دارد و طی سالهای اخیر این صنعت خدمات زیادی را به مجموعه های هوا فضا، نفت، گاز و پتروشیمی و آب و فاضلاب ارائه داده است. دانش بنیان و فناوری پیشرفته (Hi-Tech) بودن ، اشتغالزایی، از جمله امتیازات منحصر بفرد صنایع کامپوزیت است. توجه به این صنعت در راستای اهداف توسعه صنعتی کشور خواهد بود. انجمن کامپوزیت ایران با همکاری و پشتیبانی اعضای خود تمام تلاش خود را برای توسعه این صنعت انجام میدهد. امیدوار است دست اندرکاران دولت نیز با توجه ویژه به این صنعت و استفاده از پتانسیل این انجمن صنفی راههای توسعه صنایع کامپوزیت را هموار سازند .

منابع :
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات