پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
کد خبر : 51
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 جولای 2016 - 22:05
1,028 بازدید

استفاده از کامپوزیت ها در ساخت و ساز (قسمت دوم)

شرکت Innovida Holding سازنده جهانی پنل های کامپوزیتی در فلوریدا، مواد و فرآیند های خاصی را برای ساخت سریع خانه های بادوام و کارآمد از نظر مصرف انرژی ارائه نموده است. این شرکت با استفاده از فناوری خاص خود پنل های کامپوزیتی لیفی (FCPs) را تولید می کند که بدون نیاز به چوب، بتن یا فولاد هم از نظر مصرف انرژی کارآمد هستند و هم زمان و هزینه ساخت را به میزان ساخته می توان کاهش می دهند.؛

ساخت سریع ساختمان

شرکت Innovida Holding سازنده جهانی پنل های کامپوزیتی در فلوریدا، مواد و فرآیند های خاصی را برای ساخت سریع خانه های بادوام و کارآمد از نظر مصرف انرژی ارائه نموده است. این شرکت با استفاده از فناوری خاص خود پنل های کامپوزیتی لیفی (FCPs) را تولید می کند که بدون نیاز به چوب، بتن یا فولاد هم از نظر مصرف انرژی کارآمد هستند و هم زمان و هزینه ساخت را به میزان ساخته می توان کاهش می دهند. با استفاده از این پنل های پیش ساخته می توان خانه ای استاندارد را طی مدت یک تا سه روز ساخت. پنل های FCP این شرکت عایق بوده و تحمل بار خوبی دارند. این پنل ها از پوسته ای محکم از جنس پارچه ای الیاف شیشه E با استحکام بالا و آغشته شده به رزین اپوکسی مقاوم در برابر آتش و هسته داخلی درونی و بیرونی، تیر، ستون، پروفیل ها و پنل های سقف استفاده می شود. محاسبات بار برای دیوارهای درونی به گونه ای است که به عنوان المان های نگهدارنده عمل کرده و نیاز به تیر ها را در بسیاری طراحی ها حذف می کند. این شرکت در ساخت المانهای ساختمانی FCP پیش ساخته خود از پنل های استاندارد استفاده می کند و برای پنجره ها، راهروها، زوایا و انحناها، آن ها را برش می زند. در محل ساخت و برای اتصال و نصب FCPs نیز از Innovida Bond استفاده می شود که نوعی جوش شیمیایی قوی است و براساس ادعای شرکت نمی تواند با اتصالاتی مانند پیچ و میخ برابری کند. (شکل 1)

InnoVida

پروفیل های پالترود شده برای قاب بندی ساختمان
ستون های پالترود شده در کمال موفقیت می تواند جایگزین چوب و سایر مواد شود. شرکت Composite Building Structures (CBS) در فلوریدا ستون های Egis به شکل I را برای دیواره چارچوب و سازه های سقف تولید میکند (شکل 2)

CBS

این ستون های کامپوزیتی در ابعاد cm 5 × cm10 و از رزین اپوکسی و روینگ الیاف شیشه ساخته می شوند. صفحات سیمانی با استفاده از پیچ هایی از جنس فولاد ضد زنگ به چارچوب کامپوزیتی متصل می شوند و پنل های حاصل به محل ساختمان سازی منتقل می شوند. سازندگان ساختمان می توانند پنل ها را به شکل صفحه دریافت کنند یا به صورت واحد های کامل با پنجره ها، درب ها، مجرای سیم برق عایق در محل تحویل بگیرند. مطابق ادعای شرکت CBS ستون های تولیدی این شرکت محکم تر از فولاد و سبک تر از چوب هستند . همچنین یک چارچوب ساختمانی CBS کسری از وزن الوار مورد استفاده در قاب بندی است و قیمت آن قابل مقایسه با قاب بندی چوبی است.

نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 4.00
[ 2 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات