جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
کد خبر : 651
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 آگوست 2016 - 15:40
1,302 بازدید

کنفرانس کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران برگزار میشود

دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران به همراه آزمایشگاه تحقیقاتی کامپوزیت، اقدام به برگزاری «همایش کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران» در تاریخ‌های ۶ و ۷ بهمن ۱۳۹۵ می نماید؛

CACII2017-xsmall

امروزه استفاده از کامپوزیت‌ها در صنایع مختلف به علت مزایای منحصر به فرد آنها همانند خواص مکانیکی و استحکامی بالا، وزن پایین، مقاومت در برابر خوردگی، فرکانس طبیعی بالا و عمر مناسب در برابر پدیده خستگی رونق خاصی پیدا کرده‌است. توسعه فرآیندهای تولید نیز موجبات تولید قطعات کامپوزیتی مبتنی بر زمینه پلیمر را به گونه‌ای بسیار ارزانتر و کارآمدتر از سایر کامپوزیت‌ها فراهم نموده‌اند.

کامپوزیت‌های پایه پلیمری به عنوان مهمترین گروه کامپوزیت‌ها در طیف گسترده‌ای از صنایع مختلف بکار گمارده می‌شوند. قلمرو کاربرد این دسته از کامپوزیت‌ها تنها به صنایع رده بالایی همچون صنایع هوا-فضا و نظامی محدود نشده، حتی در ساخت وسایل خانگی، وسایل ورزشی و قطعات رده پایینی همچون وسایل بهداشتی نیز استفاده می‌شوند.

توسعه همه‌جانبه و یکپارچه فناوری کامپوزیت به عنوان یکی از صنایع پیشرفته کلیدی و زیربنایی، نیازمند تحلیل و تعمق چالشهای در پیش‌روی این فناوری در حوزه‌های مختلف علم و فناوری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌باشد.

از این رو، دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران به همراه آزمایشگاه تحقیقاتی کامپوزیت، اقدام به برگزاری «همایش کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران» در تاریخ‌های ۶ و ۷ بهمن ۱۳۹۵ نموده است.

علاقه مندان جهت اطلاعات بیشتر میتوانند به وب سایت این کنفرانس به نشانی https://irancomp.ut.ac.ir / مراجعه نمایند.

منابع :
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات