دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday 29 April 2024
کد خبر : 688
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آگوست 2016 - 9:59
798 بازدید

تولید الیاف کربن ارزان از قیر

در راستای مقرون به صرفه کردن الیاف کربن با کیفیت بالا، شرکت آمریکایی Advanced Carbon Products LLC فرآیند ساخت پیوسته ای را برای تولید پیش ماده الیاف کربن از قیر مزوفاز (Mmesophase pitch carbon fiber precursor) توسعه داده و به ثبت رسانیده است که هر کیلوگرم آن تنها 75/3 دلار قیمت دارد؛

به نقل از دوماهنامه صنعت کامپوزیت، در راستای مقرون به صرفه کردن الیاف کربن با کیفیت بالا، شرکت آمریکایی Advanced Carbon Products LLC فرآیند ساخت پیوسته ای را برای تولید پیش ماده الیاف کربن از قیر مزوفاز (Mmesophase pitch carbon fiber precursor) توسعه داده و به ثبت رسانیده است که هر کیلوگرم آن تنها ۷۵/۳ دلار قیمت دارد.

این شرکت پیش از این در سال ۲۰۱۵ موفق شد که اختراع قیر ایزوترپیک (ACP10) را به ثبت برساند و اکنون از همان ماده برای تولید قیر مزوفاز (ACP20) استفاده کرده است. دلیل کاهش قیمت این محصول توانایی این شرکت در تولید این مواد به صورت پیوسته با زمان اقامت کم و زمان کمتر فرآیند است و امیدوار است که با بهینه سازی بیشتر فرآیند بتواند قیمت محصول خود را به زیر قیمت فوق برساند. تولید ACP20 در مقیاس پایلوت انجام شده است و شرکت قصد دارد که اولین واحد تجاری را با ظرفیت ۱۰ هزار تن در سال احداث کند.

نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات