یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 28 April 2024
کد خبر : 779
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 اکتبر 2016 - 10:01
704 بازدید

پرینت سه بعدی کامپوزیت گرمانرم

شرکت EnvisionTEC با سابقه ای درخشان در زمینه نوآوری در چاپگرهای سه بعدی و پس از ساخت چاپگر DLP در سال 2002، اکنون چاپگر جدیدی با نام SLCOM را ارائه کرده است که قطعه کامپوزیتی را بصورت لایه لایه می سازد؛

envision-tec

به نقل از دو ماهنامه صنعت کامپوزیت، شرکت EnvisionTEC با سابقه ای درخشان در زمینه نوآوری در چاپگرهای سه بعدی و پس از ساخت چاپگر DLP در سال ۲۰۰۲، اکنون چاپگر جدیدی با نام SLCOM را ارائه کرده است که قطعه کامپوزیتی را بصورت لایه لایه می سازد.

در این چاپگر سه بعدی جدید، صفحات کامپوزیت گرمانرم از روی غلتک باز می شود و قابلیت تولید اشیایی در ابعاد حدود cm 76 در cm 60 با ارتفاع cm 60 را دارد. با استفاده از این فناوری جدید، گستره وسیعی از گرمانرم های تقویت شده با پارچه های بافته شده تک جهته یا چند جهته مطابق با نیاز مشتری قابل تولید است. برخی از موادی که SLCOM 1 می تواند در فرآیند چاپ خود از آنها استفاده کند عبارتند از الیاف کربن، شیشه، آرامید بافته و رزین های نایلون ۶، ۱۱، ۱۲، PEEK، PEKK و پلی کربنات. این انتخاب های بیشتر، امکان تحویل قطعات سه بعدی با کیفیت بالا جهت استفاده در کاربردهای هوافضا، خودروسازی، وسایل ورزشی و کاربردهای بالقوه در زمینه پزشکی را به وجود می آورد. به این روش می توان کامپوزیت هایی را طراحی کرد که چقرمگی، مقاومت محیطی، دمپینگ ارتعاشی، اشتعال پذیری کم، مقاومت سایشی بالا و نسبت استحکام به وزن بالا داشته باشند.

نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات