دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday 29 April 2024
کد خبر : 797
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اکتبر 2016 - 8:15
921 بازدید

بازار جهانی الیاف شیشه

پیش بینی می شود که بازار جهانی الیاف شیشه از 8.5 میلیارد دلار در سال 2014 به 17.5 میلیارد دلار در سال 2024 برسد؛

specialty-synthetic-glass-fiber-market

به نقل از دو ماهنامه صنعت کامپوزیت، پیش بینی می شود که بازار جهانی الیاف شیشه از ۸٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به ۱۷٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ برسد.
الیاف شیشه متداول ترین ماده تقویت کننده در کامپوزیت ها در جهان است و بیش از ۹۰% سهم ماده تقویت کننده در پلاستیک های تقویت شده با الیاف را تشکیل می دهد. الیاف شیشه با ویژگی هایی مانند وزن کم، استحکام بالا و مقاومت ضربه در کاربردهای مختلف نظیر ساخت و ساز، حمل و نقل و توربین های بادی استفاده می شود.
بر همین اساس مصرف جهانی الیاف شیشه، رشد مداومی را تجربه می کند. به نحوی که نرخ رشد سالانه آن ۷٫۵ % طی سال های ۲۰۲۴-۲۰۱۶ پیش بینی شده است. در حال حاضر چین، بزرگ ترین تولید کننده الیاف شیشه در جهان است و بیش از ۵۰% سهم جهانی را در اختیار دارد. حمایت دولت چین از این صنعت باعث شده که این کشور بتواند الیاف شیشه خود را با قیمت کم به اروپا و آمریکا صادر کند. این موضوع اتحادیه اروپا را بر آن داشته تا عوارضی را بر محصولات چینی وضع کند. در نتیجه انتظار میرود که تقاضا برای الیاف شیشه ساخت چین در آینده نزدیک، کاهش یابد. این موضوع موجب ایجاد ظرفیت مازاد در آسیا شده که جنگ قیمت ها را در پی خواهد داشت.

نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات