جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday 3 May 2024
کد خبر : 840
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 نوامبر 2016 - 17:24
833 بازدید

زمینه های همکاری اقتصادی ایران و جمهوری چک

برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک با مسئولین وزارت امور اقتصادی و دارائی؛

iran-ceska-republika

اعضای محترم انجمن کامپوزیت ایران

باسلام و احترام؛

پیرو نامه دریافت شده از اداره صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت و معدن، به استحضار میرساند، باتوجه به برگزاری قریب الوقوع اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک با مسئولین وزارت امور اقتصادی و دارائی، اعضای انجمن میتوانند، بندها و موارد پیشنهادی خود را جهت درج در پیش نویس سند یادداشت تفاهم نهائی اجلاس فوق الذکر به زبان های فارسی و انگلیسی به شماره فکس ۸۱۷۶۲۲۴۷  ارسال نمایند.

تصویر نامه دریافتی

تصویر پیوست نامه دریافتی فوق

 

درباره جمهوری چک:

جمهوری چک کشوری واقع در اروپای مرکزی و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور در تاریخ اول ژانویه ۱۹۹۳ و به دنبال تقسیم کشور چکسلواکی سابق پدید آمد. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن شهر پراگ است با وجودی که عضو اتحادیه اروپا است واحد پول آن کرونا است.

جمعیت جمهوری چک ۱۰ میلیون و پانصد هزار نفر و زبان رسمی این کشور چکی است که از زبان‌های اسلاوی است. شهر پراگ ۱٫۳ میلیون نفر جمعیت دارد. جمهوری چک به دریا راه ندارد و سه ناحیه تاریخی بوهم، موراوی، و بخش کوچکی از سیلزی را شامل می‌شود. مردم چک از تبار اسلاو و از مردمان هندواروپایی هستند.

به سبب وجود نیروی کار فوق‌العاده ماهر، این کشور به قدرت صنعتی کشورهای بلوک شرق سابق تبدیل شد. این کشور که در قلب اروپا واقع شده، دارای تابستان‌های خنک و زمستان‌های سرد و مرطوب بوده، و میزان بارندگی آن بسیار زیاد است. کشاورزی در اقتصاد کشور، نقش مهمی به عهده دارد، و عمده محصولات آن، جو و چغندر قند می‌باشد. دامداری و جنگل‌داری نیز در این کشور متداول است.

کارخانه ماشین سازی شکودا، صنعت تولید الکل و کارخانه‌های تولید کریستال کمک بسیاری به اقتصاد پویای این جمهوری می‌کند. صنعت گردشگری و طبیعت زیبای این کشور سالانه جمعیت بسیاری را میهمان خود می‌کند. از صادرات جمهوری چک، می‌توان به سنگ آهن و زغال سنگ اشاره کرد. جمهوری چک، هم اکنون، در حال گذر از نظام اقتصاد کمونیستی، به سمت بازار آزاد و خصوصی سازی صنعت و کشاورزی است.

نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات