دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday 29 April 2024
کد خبر : 849
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 نوامبر 2016 - 9:18
832 بازدید

پنجه مصنوعی کربنی راه رفتن و دویدن وارد بازار ایران شد

مخترع مازندرانی با اختراع پنجه کربنی دریچه ای جدید به استفاده از فناوری های روز دنیا توسط معلولان ایرانی باز کرد؛

cwalk

به نقل از ایسنا،  مخترع مازندرانی با اختراع پنجه کربنی دریچه ای جدید به استفاده از فناوری های روز دنیا توسط معلولان ایرانی باز کرد.
هادی نوروزیان، در گفت وگو با ایسنا مازندران با اشاره به اینکه ساخت پنجه های کربنی برای نخستین بار از سوی این شرکت در آزمایشگاه مجهز مرکز عالی تحقیقات مواد و سازه‏های پیشرفته و هوشمند صورت گرفته است، اضافه کرد: هدف ما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت «اقتصادمقاومتی و اقدام و عمل» در کشور، بومی سازی محصولات پیشرفته جهانی است.
وی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است که توانسته است با هم فکری استاد راهنمایش پروفسور سید محمد رضا خلیلی پروژه ساخت «پنجه های کربنی» را عملیاتی کند.
وی در نمایشگاه بنیادملی نخبگان سال گذشته به عنوان نخبه درجه سوم کشور معرفی شده است.
نوروزیان با بیان اینکه شرکت دانش بنیان کامپوزیت هوشمند فناور آسیا با تلاش چند ساله تیم مکانیک مرکز عالی تحقیقات مواد و سازه‏ های پیشرفته و هوشمند دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی شکل گرفته است، افزود: در ترکیب این مرکز چنداستاد و دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد به هدایت پروفسور سید محمدرضا خلیلی به فعالیت مشغول هستند.
مبتکر پنجه های کربنی بیان کرد: شرکت دانش بنیان کامپوزیت هوشمند فناور آسیا با پیشینه چند ساله تحقیقاتی و اجرایی در زمینه کامپوزیت و سازه های هوشمند و مشبک از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در راستای ارتقای سطح کیفی زندگی معلولین در فعالیت های اجتماعی و ورزشی آغاز کرد.
نوروزیان افزود: محصولات تولیدی این مرکز در دو نوع پنجه مصنوعی کربنی راه رفتن و دویدن برای افراد معلول با حمایت مرکز رشد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به بازار عرضه شده است.
وی درباره نحوه ساخت پنجه های کربنی، گفت: در ساخت این پنجه ها از کامپوزیت های الیاف کربن و اپوکسی استفاده شده است که سبب استحکام بالا و وزن کم آن ها شده است.
قابلیت انعطاف پذیری و جذب انرژی بالای این پنجه ها موجب حرکات روان و بدون آسیب برای افراد معلول می شود و منطبق با محصولات مشابه خارجی است که با قیمتی نزدیک به یک سوم قیمـــت نمونه های خود در بازار ایران یافت می‏شود.
مبتکر پنجه های کربنی با بیان اینکه خوشحالیم راهی هموار را برای استفاده معلولین و جانبازان کشورمان از تکنولوژی های روز دنیا فراهم کردیم، اضافه کرد: این دو اختراع داخلی با شماره های ۸۰۹۰۶ و ۸۲۹۲۶ به ثبت رسیده است.
نوروزیان بیان کرد: دو مقاله بین المللی با عنوان کنفرانس Xmech«Numericai analysis and manufacture of carbon leg prostheses »وکنفرانس CCFA با نام« Numerical analysis and manufacture of a simple carbon leg prostheses for runner» هم در مرکز به ثبت رسانده است.

منبع: ایسنا

منابع :
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات