جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
کد خبر : 1045
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 دسامبر 2016 - 16:52
678 بازدید

افزایش تقاضا برای الیاف کربن در بخش های مختلف صنعت- قسمت اول

با وجودیکه هنوز جهان تحت تاثیر رکود اقتصادی سالهای 2012-2007 میلادی قرار دارد، اما در بازار الیاف کربن تغییر محسوسی به وجود آمده است؛

با وجودیکه هنوز جهان تحت تاثیر رکود اقتصادی سالهای ۲۰۱۲-۲۰۰۷ میلادی قرار دارد، اما در بازار الیاف کربن تغییر محسوسی به وجود آمده است. در کنفرانس الیاف کربن سال ۲۰۱۱ میلادی که توسط مجله کامپوزیتس ورلد در شهر واشنگتن دی سی آمریکا برگزار شده بود، مطرح گردید که سالهاست شرکت هواپیمایی بوؤینگ در هواپیمای ای ۳۵۰ اکس دابلیو بی شرکت ایرباس نیز با استفاده از الیاف مذکور قطعاتی تولید شده است که مراحل مونتاژ شدن به هواپیما را پشت سر می گذارند. بنابراین در صنایع هوایی برای الیاف کربن تقاضای زیادی ایجاد شده است. به علاوه در کنفرانس مذکور عنوان شد که در بخش های صنعتی تقاضا برای این الیاف رو به افزایش است. چند سال پیش در کنفرانس الیاف کربن مطرح شد که برای الیاف کربن بازارهای هدفی ایجاد شده است و شرکت کنندگان در این کنفرانس در مورد آینده الیاف مذکور مقالاتی ارائه دادند. به نظر می رسد چشم اندازی که این کنفرانس برای الیاف کربن ترسیم کرد، امروزه دست یافتنی تر شده است. زیرا بخش های مختلف صنعت آماده اند تا در طیف وسیعی از محصولات خود از کامپوزیت های الیاف کربن استفاده کنند و در ردیف مشتریان این محصول قرار گیرند. روزی صنایع می پرسیدند کامپوزیت چیست؟ اما امروزه همه با این ماده نوین آشنا هستند. در حال حاضر صنایع می خواهند بدانند که آیا حجم تولید الیاف کربن در حدی هست که بتواند به تقاضای روزافزون آنها پاسخ دهد؟ به گفته مدیر فروش شرکت هکسل (واقع در شهر استمفورد، ایالت کانکتیکات آمریکا) که یکی از مسؤلان برگزاری کنفرانس الیاف کربن سال ۲۰۱۱ میلادی بود، در کنفرانس مذکور از اولین روزهای پیدایش صنعت کامپوزیت تا دوره ای که بازارهای توربین بادی، خودرو و هوافضا به استفاده فراوان از کامپوزیت ها روی آوردند، مقالاتی ارائه گردید.
تولید کنندگان الیاف کربن برای ایجاد نوآوری در این صنعت، مبالغ هنگفتی را سرمایه گذاری کرده اند. ضمنا آنها قصد دارند ظرفیت تولید خود را نیز افزایش دهند و عملکرد محصولات خود را ارتقا بخشند. به علاوه آنها در پی آن هستند که برای صنایعی که پایین آمدن هزینه برای آنها حائز اهمیت است، راه حل های جدیدی ارائه دهند. زیرا آنها به آینده بازار الیاف کربن خوشبین می باشند. رییس شرکت کامپوزیتس فورکستز اند کانسالتینگ ( پیش بینی بازارکامپوزیت ها و ارائه خدمات مشاوره) که در ایالت آریزونا مستقر می باشد، رییس بخش مشاوره صنعتی شرکت ایرکانسالتینگ (ارائه دهنده خدمات مشاوره به صنایع هوایی) که در ایالات کالیفرنیا واقع شده است، توسط مدیر اجرایی شرکت لواستار فایبرز (واقع در کشور انگلستان) به کنفرانس الیاف کربن سال ۲۰۱۲ میلادی دعوت شدند. در این کنفرانس آنها در مورد نیاز بازار، ظرفیت تولید الیاف کربن و ماده اولیه این محصول مطالب ارزنده ای عنوان کردند و به شرکت های بزرگی که در زنجیره تامین ماده اولیه الیاف کربن حضور داشتند، پیشنهاد هایی را ارائه نمودند.

نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات