شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 4 May 2024
کد خبر : 1083
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 ژانویه 2017 - 18:34
679 بازدید

نرخ مونومر استایرن در حال مذاکره است

سلیمانی از مذاکره بر سر نحوه نرخ‌گذاری خوراک منومر استایرن با مجتمع‌های پتروشیمی خبر داد و گفت: برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در پتروشیمی تبریز در آینده افزایش سرمایه نیز پیش‌بینی شده است؛

tabriz-petro

به گزارش وب سایت پپنا، سلیمانی از مذاکره بر سر نحوه نرخ‌گذاری خوراک مونومر استایرن با مجتمع‌های پتروشیمی خبر داد و گفت: برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در پتروشیمی تبریز در آینده افزایش سرمایه نیز پیش‌بینی شده است.
مدیر عامل سرمایه گذاری غدیر از تداوم مذاکره بر سر تعیین نرخ خوراک منومر استایرن پتروشیمی تبریز بر اساس نرخ ارز آزاد و دولتی خبر داد.
غلامرضا امیری سلیمانی در برابر این پرسش که آیا با توجه به اجرای پروژه خط لوله انتقال اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز برنامه‌ای برای افزایش سرمایه در پتروشیمی تبریز دنبال خواهد شد؟ پاسخ داد: در زمان اجرای پروژه طبیعی است که باید بخشی از طرح به طور فاینانس و بخش دیگر از منابع سهامداران تامین شود.
در پتروشیمی تبریز نیز هم اکنون قبل از اجرای پروژه بخشی از سرمایه مورد نیاز بطور علی الحساب از سوی سهامدار عمده پرداخت شده و پس از پیشرفت کار از طریق افزایش سرمایه منابع مورد نیاز تامین خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای پروژه طرح توسعه تولید اوره و آمونیاک پتروشیمی شیراز در ۵ ماه اخیر گفت: بطور معمول هزینه استهلاک پروژه های بزرگ سنگین بوده و به ۱۰۰ درصد ظرفیت دست نمی‌یابد. در این زمینه هر زمان که پروژه به ظرفیت نهایی دست یابد علاوه بر کاهش هزینه استهلاک منجر به سودآوری خوبی نیز خواهد شد.
سلیمانی ادامه داد: در ماههای اخیر با افزایش قیمت محصولات پتروشیمی در بازار های جهانی روبرو بوده‌ایم و برخی از شرکت ها حتی با تعدیل های درآمدی نیز روبرو بوده اند و این در حالی است که در سال مالی قبل شرایط خوشایندی بر صنعت پتروشیمی حاکم نبود. زیر با وجود بالا رفتن ظرفیت تولید از ظرفیت اسمی اما حجم و ارزش دلاری محصولات با کاهش عجیبی مواجه بود.
این مشکلات هم اکنون در حال حل شدن بوده و در صورت تحقق می توان انتظار تعدیل‌های با اهمیت درامدی نیز برای پتروشیمی ها از جمله “شیراز” انتظار داشت.
وی در مورد چشم انداز آتی بازار سرمایه گفت: به نظر می رسد با توجه به قیمت نفت در بازار های جهانی و افزایش نرخ محصولات پتروشیمی و همچنین وزن با اهمیت این صنایع در بازار سهام می‌توان به بهبود روند بورس در چشم انداز آتی امید وار بود.

منابع :
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات