جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday 3 May 2024
کد خبر : 1103
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 ژانویه 2017 - 18:28
712 بازدید

رشد بازار کامپوزیت ها در صنعت خودرو سازی اروپا

آینده‌ی بازار چند سازه‌های (کامپوزیتهای) خودرویی در اروپا به نظر خوب میرسد چراکه این محصولات کاربردهای بی شماری در قطعات داخلی، خارجی، سامانه‌های انتقال نیرو، سامانه‌ی شاسی، سامانه‌ی زیر بدنه و ... یافته اند؛

automobile-ind

به گزارش وب سایت ایران پلیمر (بسپار)، آینده‌ی بازار چند سازه‌های (کامپوزیتهای) خودرویی در اروپا به نظر خوب میرسد چراکه این محصولات کاربردهای بی شماری در قطعات داخلی، خارجی، سامانه‌های انتقال نیرو، سامانه‌ی شاسی، سامانه‌ی زیر بدنه و … یافته اند. طبق گزارش جدیدی که توسط Lucintel منتشر شده است، انتظار می‌رود بازار چند سازه‌ها در خودروسازی قاره‌ی اروپا تا سال ۲۰۲۱ به ۴/۱ میلیارد دلار رسیده و نسبت به سال ۲۰۱۶ رشدی ۵/۸ درصدی را طبق محاسبات CAGR داشته باشد.
نیرو محرکه‌ی رشد بازار این چند سازه‌ها افزایش تولید خودرو و افزایش نیاز به محصولات سبک وزن می‌باشد تا بهره‌وری مصرف سوخت بهتر شده و رهایش گازهای گلخانه‌ای کاهش یابد. اتحادیه‌ی اروپا استانداردی را برای خودروهای مسافری تعیین کرده به گونه‌ای که هر خودرو مسافری تا سال ۲۰۲۱ باید حداکثر رهایش ۹۵ گرم دی اکسید کربن را به ازای پیمایش هر کیلومتر داشته باشد. همین استاندارد برای خودروهای سنگین تر ۱۴۷ گرم به ازای هر کیلومتر تعیین شده است. تلاش اصلی اتحادیه‌ی اروپا افزایش بهره‌وری در مصرف سوخت و بهبود شرایط اقتصادی آن می‌باشد.
از لحاظ نوع کاربرد انتظار می‌رود مصرف چند سازه‌ها در سامانه‌ی انتقال قدرت خودرو چه از لحاظ ارزشی و چه از لحاظ حجمی بیشترین مصرف را به خود اختصاص دهند.
در بین کشورهای اروپایی آلمان بیشترین تولید خودرو را دارا بوده و بزرگترین بازار چندسازه‌ها متعلق به این کشور می‌باشد.
در گزارش منتشر شده توسط Lucintel دسته بندی‌های مختلفی از لحاظ نوع رزین مصرفی، نوع الیاف مصرفی، نوع کاربرد و کشور انجام شده است. این گزارش بسیار مفصل بوده و تمامی جزئیات این بازار را مورد بررسی و تحلیل قرار داده است.

منابع :
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات