جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday 3 May 2024
کد خبر : 1160
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 فوریه 2017 - 16:51
620 بازدید

کامپوزیت های حاوی رشته‌های پلی پروپیلن/پلی اتیلن مناسب برای کاهش وزن خودرو

یک رشته‌ی ترکیبی (CompositeFilament) شامل هسته‌ی PP و پوسته‌ی LLDPE با نقطه‌ی ذوب اندک در یک منسوج جدید قابل گرماشکل‌دهی شدن با نام Simtex توسط شرکت Ube Exsymo واقع در توکیو تولید شد؛

۱۳۹۵۱۱۲۷

به نقل از وب سایت ایران پلیمر، یک رشته‌ی ترکیبی (CompositeFilament) شامل هسته‌ی PP و پوسته‌ی LLDPE با نقطه‌ی ذوب اندک در یک منسوج جدید قابل گرماشکل‌دهی شدن با نام Simtex توسط شرکت Ube Exsymo واقع در توکیو تولید شد.
منسوج ساخته شده از این رشته می‌تواند به صورت چند لایه بافته شده و در نهایت محصولی سخت را ایجاد نماید. این منسوج سخت می‌تواند در سقف خودروها و کیف‌های مسافرتی مورد استفاده قرار گیرد. حین فرآیند گرماشکل‌دهی LLDPE می‌تواند به تنهایی ذوب شده و بستری متشکل از الیاف PP ایجاد نماید.
این الیاف می‌توانند به صورت ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ dtex به مشتریان عرضه شوند. استحکام این منسوجات ۱۰ cN/dtrexis بوده که دو برابر استحکام الیاف PP معمولی می‌باشد. استحکام کششی یا به بیان دیگر مدول یانگ این محصول ۹۵ cN/dtex بوده که سه برابر مقدار مدول یانگ الیاف معمول آن است.
یک محصول ۴ لایه از این رشته‌های ترکیبی Simtex ساخته شده و در دمای ۱۴۰ درجه‌ی سلسیوس و فشار ۱ مگاپاسکال گرماشکل‌دهی شد. استحکام کششی این محصول ۱۵۰ مگاپاسکال بوده، مدول کششی ۲۴۰۰ مگاپاسکال، استحکام خمشی ۴۵ مگاپاسکال و مدول خمشی ۱۹۰۰ مگاپاسکال اندازه گیری شد.

نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات