شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
کد خبر : 1197
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مارس 2017 - 17:14
595 بازدید

آزمایش های غیر مخرب رباتیک برای بازرسی از عیوب داخلی قطعات هواپیماها (قسمت سوم/ پایانی)

با این سیستم، کیفیت ثبت اطلاعات ارتقاء خواهد یافت و امکان تکرار بازرسی غیر مخرب فراهم خواهد گردید. به علاوه با این روش، مدت زمان بازرسی و هزینه انجام کاهش خواهد یافت؛

راه حلی برای ارتقاء کیفیت بازرسی های غیر مخرب
شرکت تِکناتوم در فاز اول پروژه تحقیقاتی مسئولیت مشترک در قبال آسمان پاک روش های مختلف آزمون های غیر مخرب را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد داد و مناسب ترین گزینه را به کار خواهد گرفت. به علاوه شرکت مذکور برای اسکن کردن اطلاعات به دست آمده از بازرسی به روش امواج فراصوت، از نرم افزارها و سخت افزاریهای مناسب استفاده خواهد کرد. در فاز دوم پروژه مذکور، این شرکت یک نمونه آزمایشی را تولید می کند و آن را طی یک مرحله تحت آزمایش غیر مخرب رباتیک قرار خواهد داد. شرکت تِکناتوم اطلاعات حاصل از این بازرسی غیر مخرب را به صورت آنلاین پردازش و ارزیابی خواهد نمود. به گفته مدیرعامل این شرکت، با این سیستم، کیفیت ثبت اطلاعات ارتقاء خواهد یافت و امکان تکرار بازرسی غیر مخرب فراهم خواهد گردید. به علاوه با این روش، مدت زمان بازرسی و هزینه انجام کاهش خواهد یافت. ضمنا با روش مذکور اطلاعات با ارزش دیگری به دست خواهد آمد که با استفاده از آنها می توان فرایندهای تولید سازه های کامپوزیتی را ارتقاء بخشید.

در برنامه “مسئولیت مشترک در قبال آسمان پاک” اشاره شده که بهتر است طی فرآیند ممتد بازرسی فراصوت رباتیک، بدون اینکه قطعات هواپیما از یکدیگر جدا شوند، ابتدا عیوب موجود در قطعات فرعی (غیر باربَر) شناسایی گردند. در ادامه این آزمایش، از قطعات بزرگتری نظیر کابین خلبان بازرسی غیر مخرب به عمل می آید.
به نظر مدیر عامل شرکت تِکناتوم، بدیهی است که استفاده از یک فرآیند ممتد برای اجرای آزمون غیر مخرب سبب می گردد که از سازه یک بازرسی کامل به عمل آید. با این روش می توان اطلاعات به دست آمده را اسکن نمود و با استفاده از نتایج حاصله یک مدل شبیه سازی شده سه بعدی ایجاد کرد. به این ترتیب کیفیت جمع آوری اطلاعات ارتقاء خواهد یافت و با استفاده از آنها می توان عیوب موجود را بهتر ارزیابی نمود. این فناوری یک راه حل مبتنی بر سیستم رباتیک است که می تواند در تکمیل آزمون فراصوت رایج مورد استفاده قرار گیرد. شرکت تِکناتوم به تولید کنندگان کامپوزیت اطمینان داد که نتایج حاصل از بازرسی هایی که با فناوری این شرکت انجام می شوند، جایگاه کامپوزیت ها را در صنعت هوافضا ارتقاء خواهد بخشید و بهره وری تولید را افزایش خواهد داد.

نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات