شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 4 May 2024
کد خبر : 1249
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آوریل 2017 - 16:40
568 بازدید

محققان رزین پایه آب بسیار مقاوم در برابر آب توسعه داده اند

محققان در دانشگاه ایالتی کانزاس Kansas State University براي رزين پايه گياهي خود پتنت ثبت كردند. اين رزين گياهي براي كاربرد در پوشش ها ايده آل مي باشد. اين رزين مي تواند پوشش هاي درخشان و براق ايجاد كند؛

۹۶۰۱۱۶

به نقل از وب سایت ایران پلیمر، محققان در دانشگاه ایالتی کانزاس Kansas State University برای رزین پایه گیاهی خود پتنت ثبت کردند. این رزین گیاهی برای کاربرد در پوشش ها ایده آل می باشد. این رزین می تواند پوشش های درخشان و براق ایجاد کند.

این رزین می تواند در پوشش های مورد استفاده جهت سطوح چوبی ، کاغذ های صیقلی مجلات، بسته بندی چیپس سیب زمینی و سایر مواردیکه نیاز به حفاظت از سطح و براقیت بالا دارند، استفاده شود.

به گفته Sun این رزین نسبت به چسب های زیستی موجود دارای عملکرد بهتری می باشد و برای مدت طولانی تری به سطح می چسبد. دارای دوام بیشتری می باشد و مقاومت آن در برابر آب بیشتر از نمونه های موجود می باشد. با توجه به اینکه این رزین بر پایه مواد گیاهی می باشد زیست تخریب پذیر و تجدید پذیر می باشد. به گفته Sun این رزین یک رزین بی همتا می باشد زیرا از سویا، ذرت و سایر روغن های گیاهی تهیه شده است. در حال حاضر رزین های موجود یا از محصولات بر پایه نفت تولید می شوند که تجدید پذیر نمی باشند یا از اسید های چرب گیاهی تولید می شوند که فرآیند آنها گرانقیمت می باشد. نتایج این تحقیقات در مجلات مختلف شامل Biomacromolecules و Journal of Materials Chemistry به چاپ رسیده است. این تحقیق در International Material Research Conference (در چین) و Green Chemistry and Engineering Conference در Washington, D.C. ارائه شده است. Kansas State University یک دانشگاه عمومی دکترا می باشد که در Manhattan, Kansas قرار دارد. این دانشگاه که مخفف آن K-State می باشد در سال ۱۸۶۳۳ تاسیس شده است.

منابع :
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات