شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
کد خبر : 1262
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آوریل 2017 - 16:58
515 بازدید

دوازده راهکار برای تحقق حمایت از تولید ملی، لزوم کاهش قیمت تمام‌شده و برخورد با فساد اداری

کارشناس بخش صنعت با تشریح ۱۲ راهکار برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: فرهنگ‌سازی مصرف کالای ایرانی، کاهش قیمت تمام‌شده، تقویت صادرات، برخورد با فساد اداری و قاچاق از جمله این راهکارها است.؛

armankhaleghi

کارشناس بخش صنعت با تشریح ۱۲ راهکار برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: فرهنگ‌سازی مصرف کالای ایرانی، کاهش قیمت تمام‌شده، تقویت صادرات، برخورد با فساد اداری و قاچاق از جمله این راهکارها است.
آرمان خالقی عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اظهار داشت: نامگذاری چند سال اخیر با عناوین اقتصادی نشان‌دهنده اهمیت موضوع اقتصاد و رویکرد کلان کشور بر مبنای اقتصاد مقاومتی است که برای تحقق آن باید اقداماتی صورت گیرد.
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه رفتارهای اجتماعی و اقتصادی باید بر مبنای شعارهای تعیین شده، شکل‌ گیرند، افزود: باید یک خط سیر بلند مدت برای حمایت از تولید ملی و اشتغال تعیین شود که در این زمینه حاکمیت، دولت، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی وظایف مشخصی دارند.
خالقی، فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالاهای ساخت داخل از سوی دولت و رسانه ملی را به عنوان یکی از راهکارهای تحقق شعار امسال عنوان کرد و گفت: باید خط مشیء مشخصی برای ارزش‌گذاری مصرف کالاهای داخلی تعیین شود.
وی ادامه داد: دولت از مسائل بخش تولید مطلع است و با توجه به همین موضوع باید در جهت حمایت از تولید داخل برای بخش‌های مختلف از جمله گمرک، بانک‌ها و توسعه تجارت برنامه‌های مشخصی اعلام شود.
خالقی تعیین مشوق‌های مؤثر برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید را یکی دیگر از راهکارهای تقویت تولید داخل عنوان کرد و گفت: دولت باید از مشاوره‌های بخش خصوصی استفاده کند به طوری که در تعیین تعرفه و حقوق ورودی کالاها و مواد اولیه، تصمیم‌گیری بدون نظر بخش خصوصی صورت نگیرد.
وی قیمت‌گذاری مناسب مواد اولیه داخلی را از جمله مواردی عنوان کرد که با استفاده از نظر بخش خصوصی می‌تواند عاملی برای کاهش قیمت تمام شده تولید باشد.
این کارشناس بخش صنعت، نوسازی صنایع داخلی را علت دیگری برای کاهش قیمت تمام‌شده تولیدات داخل عنوان کرد و گفت: باید موانعی که باعث افزایش قیمت تمام‌شده تولید محصول می‌شود، برطرف شوند و در این زمینه وزارت صنعت و وزارت اقتصاد می‌توانند با بررسی مسائل، راهکارهای لازم را عملی کنند.
خالقی برنامه‌ریزی کامل برای برخورد جدی‌تر با موضوع قاچاق کالا و تولیدات زیرپله‌ای را به عنوان هفتمین راهکار برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دانست و گفت: یکسری برنامه‌ها نیز برای غلبه بر رکود باید اجرایی شود تا طی دو سه سال آینده علاوه بر گذار از رکود، به رونق اقتصادی برسیم که تحقق این مسئله نیازمند طراحی و اجرای یکسری برنامه‌های به هم پیوسته است.
وی اجرای برنامه‌هایی برای تقویت صادرات تولیدات داخلی را مورد تأکید قرار داد و گفت: وزارت امور خارجه با رایزنی و ارائه اطلاعات صحیح در مورد بازارهای خارجی به تولیدکنندگان داخلی می‌تواند زمینه را برای بهبود صادرات کالاهای ایرانی فراهم کند به طوری که اقتصاد کشورهای دیگر به اقتصاد ایران گره بخورد و موضوع اقتصاد مقاومتی نیز محقق شود.
خالقی، اعمال راهکارهایی برای کاهش قیمت تمام‌شده تولید و رقابتی شدن محصولات را از دیگر مسائل مدنظر در تحقق شعار امسال عنوان کرد و اظهار داشت: اعمال سیاست‌های حمایتی برای ارتقاء فناوری در واحدهای تولیدی و تأمین فناوری جدید برای کارخانه‌ها می‌تواند به بهبود شرایط تولیدات داخلی کمک کند.
به گفته وی، شناسایی قوانین ضد تولید و رفع آنها نقش مهمی در تقویت تولید ملی دارد و علاوه بر این مسئله، قوه قضائیه و قوه مقننه باید اقداماتی را برای ایجاد امنیت اقتصادی در کشور انجام دهند.
وی تصریح کرد:‌ برخورد با فساد اداری می‌تواند مشکلات ایجاد شده بر سر راه تولید را برطرف کند و امنیت اقتصادی را به همراه داشته باشد.
منبع: ستاد نانو

نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات