جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
کد خبر : 1890
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 مارس 2018 - 0:15
521 بازدید

لزوم نهادینه شدن تفکر سیستمی در صنعت پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: برای مقابله با چالش های مختلف در عرصه فناوری در آینده به تفکر جدید سیستمی نیاز داریم ؛

لزوم نهادینه شدن تفکر سیستمی در صنعت پتروشیمیD

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: برای مقابله با چالش های مختلف در عرصه فناوری در آینده به تفکر جدید سیستمی نیاز داریم .

به گزارش خبرنگار نیپنا، عادل نژاد سلیم مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس درنخستین کنفرانس تخصصی تعالی مدیریت دارایی های فیزیکی در صنایع پتروشیمی اظهار کرد: سیر تحول در تفکر مدیریت به گونه ای است که به عنوان مثال اگر به تاریخ بعد از رنسانس توجه کنیم می بینیم که در انقلاب صنعتی مباحث نهضت انسانی ، مدیریت استراتژی و مدیریت دانشی تغییرات گسترده ای داشته اند که هر کدام از این تغییرات پیام خودش را روی بشریت گذاشته است و این تغییرات بدلیل تغییر نیاز های بشر در طول تاریخ رخ داده است.
نژاد سلیم افزود: نمی توانیم در دنیایی که همواره در حال تغییر و پیشرفت است متوقف بمانیم و هیچ تغییری نکنیم و قطعا اینگونه نمی توانیم در فضای رقابتی حساسی که وجود دارد باقی بمانیم. در اوایل شروع کار صنعت ، سازمان ها همواره بدنبال تولید بودند اما با وجود توسعه اولویت ها تغییر کرد و بعد از آن کیفیت ، هزینه ها و در نهایت ابزارهای مدیریتی و علمی جایگزین آن ها شدند.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خاطرنشان کرد: با مطالعات و پیگیری هایی که از گذشته انجام شده بود مقوله مدیریت دارایی های فیزیکی از سال ۱۳۸۰ در پتروشیمی بندرامام آغاز گردید و همواره در همه تحقیق ها به مبحث تغییر بینش ها برخورد می کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر تفکر ها عوض نشود نمی توانیم در این زمینه موفقیتی بدست آوریم .

وی ادامه داد :در اصل تغییر تفکر انسان ها تغییر در دانش ، تغییر در بینش ، تغییر در رفتار فردی و جمعی وجود دارد و تا زمانی که این تغییرات نهادینه نشود و انجام نگیرد و حتی یا فقط در تغییر در دانش متوقف شویم قطعا دستاوردی نخواهیم داشت و قطعا این دانش باید به باور تبدیل شود در همین راستا می بایست مدیریت داریی های فیزیکی را همه مدیران و مجموعه ها باور داشته باشند.

منابع :
نویسندگان :
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات