شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 4 May 2024
آزمون غیر مخرب بر روی سازه هایی که با وصله های کامپوزیتی تعمیر شده اند (قسمت دوم)
چهارشنبه 24 می 2017
607

آزمون غیر مخرب بر روی سازه هایی که با وصله های کامپوزیتی تعمیر شده اند (قسمت دوم)

یکی از روش های سنتی بازرسی غیر مخرب استفاده از روش آلتراسونیک (فراصوت) است که در آن امواج صوتی به سوی یک قطعه فرستاده می شود و در صورت وجود عیوبی در آن قطعه، امواج مذکور به سوی منبع ایجاد صوت بر میگردد و ثبت می شود؛
  • نظر دهيد.
  • انتشار یافته : ۰
  • در انتظار بررسی : 5
آزمون غیر مخرب بر روی سازه هایی که با وصله های کامپوزیتی تعمیر شده اند (قسمت اول)
چهارشنبه 17 می 2017
572

آزمون غیر مخرب بر روی سازه هایی که با وصله های کامپوزیتی تعمیر شده اند (قسمت اول)

این مقاله به بررسی تطبیقی عیوبی پرداخته است که با وصله های کامپوزیتی تعمیر شده اند. در این تحقیق، از سه روش آزمایش غیر مخرب استفاده شده است؛
  • نظر دهيد.
  • انتشار یافته : ۰
  • در انتظار بررسی : 5
روش هایی برای ارزیابی عملکرد لوله های کامپوزیتی در صنعت نفت و گاز (قسمت چهارم/پایانی)
چهارشنبه 5 آوریل 2017
597

روش هایی برای ارزیابی عملکرد لوله های کامپوزیتی در صنعت نفت و گاز (قسمت چهارم/پایانی)

آزمایش هایی در حال طراحی شدن هستند که با کمک آنها می توان به وجود خوردگی در لوله های کامپوزیتی پی برد. این آزمایش ها باید تاییدیه های لازم را دریافت نمایند تا بتوان روی لوله هایی با اندازه واقعی نیز آنها را اجرا نمود؛
  • نظر دهيد.
  • انتشار یافته : ۰
  • در انتظار بررسی : 5
روش هایی برای ارزیابی عملکرد لوله های کامپوزیتی در صنعت نفت و گاز (قسمت سوم)
چهارشنبه 29 مارس 2017
603

روش هایی برای ارزیابی عملکرد لوله های کامپوزیتی در صنعت نفت و گاز (قسمت سوم)

اخیرا صنعت نفت و گاز به انواع جدید کامپوزیت ها توجه نشان می دهد و قصد دارد به جای کامپوزیت رزین اپوکسی تقویت شده با الیاف شیشه از گرمانرم های تقویت شده با الیاف کربن استفاده نماید؛
  • نظر دهيد.
  • انتشار یافته : ۰
  • در انتظار بررسی : 5
روش هایی برای ارزیابی عملکرد لوله های کامپوزیتی در صنعت نفت و گاز (قسمت دوم)
چهارشنبه 22 مارس 2017
671

روش هایی برای ارزیابی عملکرد لوله های کامپوزیتی در صنعت نفت و گاز (قسمت دوم)

با استفاده از مواد کامپوزیتی می توان وزن لوله هایی که از بستر تا سطح دریا امتداد می یابند را کاهش داد. به این ترتیب وزن سکوهای حفاری نیمه شناور و شناور نیز کاهش می یابد؛
  • نظر دهيد.
  • انتشار یافته : ۰
  • در انتظار بررسی : 5
روش هایی برای ارزیابی عملکرد لوله های کامپوزیتی در صنعت نفت و گاز (قسمت اول)
چهارشنبه 15 مارس 2017
665

روش هایی برای ارزیابی عملکرد لوله های کامپوزیتی در صنعت نفت و گاز (قسمت اول)

یشرفت های اخیری که در فناوری تولید کامپوزیت ها رخ داده است، سبب می گردد که مواد مذکور بیش از پیش بتوانند در آبهای عمیق و در میادین نفتی دورافتاده چالش های فعلی و آینده استفاده از لوله های فولادی را برطرف نمایند. در حقیقت امروزه صنعت لوله از کامپوزیت ها به وفور استفاده می کند. به عبارت دیگر در حال حاضر لوله های بدون درز انعطاف پذیر، لوله های قابل ارتجاع مسلح شده، لوله هایی با روکش کامپوزیتی، رایزرهای با استحکام بالا و محصولات دیگر با استفاده از این مواد نوین تولید می شوند؛
  • نظر دهيد.
  • انتشار یافته : ۰
  • در انتظار بررسی : 5
آزمایش های غیر مخرب رباتیک برای بازرسی از عیوب داخلی قطعات هواپیماها (قسمت سوم/ پایانی)
چهارشنبه 8 مارس 2017
597

آزمایش های غیر مخرب رباتیک برای بازرسی از عیوب داخلی قطعات هواپیماها (قسمت سوم/ پایانی)

با این سیستم، کیفیت ثبت اطلاعات ارتقاء خواهد یافت و امکان تکرار بازرسی غیر مخرب فراهم خواهد گردید. به علاوه با این روش، مدت زمان بازرسی و هزینه انجام کاهش خواهد یافت؛
  • نظر دهيد.
  • انتشار یافته : ۰
  • در انتظار بررسی : 5
آزمایش های غیر مخرب رباتیک برای بازرسی از عیوب داخلی قطعات هواپیماها (قسمت دوم)
چهارشنبه 1 مارس 2017
575

آزمایش های غیر مخرب رباتیک برای بازرسی از عیوب داخلی قطعات هواپیماها (قسمت دوم)

برای اینکه اداره هوانوردی فدرال آمریکا (واقع در واشنگتن دی سی، پایتخت ایالات متحده امریکا) به قطعات کامپوزیتی هواپیماها مجوزهای لازم را اعطا کند، لازم است روی قطعات مذکور آزمایش های استاتیک، خستگی و دیگر آزمایش های مربوطه انجام شود؛
  • نظر دهيد.
  • انتشار یافته : ۰
  • در انتظار بررسی : 5
آزمایش های غیر مخرب رباتیک برای بازرسی از عیوب داخلی قطعات هواپیماها (قسمت اول)
چهارشنبه 22 فوریه 2017
628

آزمایش های غیر مخرب رباتیک برای بازرسی از عیوب داخلی قطعات هواپیماها (قسمت اول)

ده ها سال است که حین فرآیند تولید و هنگام بازرسی از سازه های پیشرفته کامپوزیتی، آزمون های غیر مخرب به کارگرفته می شوند. تاکنون برای اجرای آزمون های غیر مخرب روش های فراوانی ابداع شده است؛
  • نظر دهيد.
  • انتشار یافته : ۰
  • در انتظار بررسی : 5
آزمون های غیر مخرب بر روی سازه های کامپوزیتی (قسمت دوم/ پایانی)
چهارشنبه 15 فوریه 2017
687

آزمون های غیر مخرب بر روی سازه های کامپوزیتی (قسمت دوم/ پایانی)

آزمون غیر مخرب شیروگرافی نشان داد که روی اسپار (شاه تیر یاتیر اصلی که از نوک بال راست تا نوک بال چپ امتداد دارد) عرض چسب درزگیر کاهش یافته یا چسب بعضی نقاط کاملا از بین رفته است. ضمنا در لبه حمله و لبه فرار بال نیز عیوب دیگری کشف شد؛
  • نظر دهيد.
  • انتشار یافته : ۰
  • در انتظار بررسی : 5
آزمون های غیر مخرب بر روی سازه های کامپوزیتی (قسمت اول)
چهارشنبه 8 فوریه 2017
989

آزمون های غیر مخرب بر روی سازه های کامپوزیتی (قسمت اول)

قطعات کامپوزیتی تقویت شده با الیاف که در تولید هواپیما و خودرو مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا سطوحی خمیده دارند. قطعات مذکور از خواص مکانیکی پیچیده ای برخوردار می باشند، بنابراین اجرای آزمون های غیر مخرب سنتی نظیر بازرسی با استفاده از اشعه ایکس یا امواج ماورای صوت بر روی کامپوزیت های مذکور با چالش هایی همراه است؛
  • نظر دهيد.
  • انتشار یافته : ۰
  • در انتظار بررسی : 5
کامپوزیت های الیاف کربن را ه حلی برای تولید قطعات عظیم الجثه (قسمت دوم/ پایانی)
چهارشنبه 1 فوریه 2017
726

کامپوزیت های الیاف کربن را ه حلی برای تولید قطعات عظیم الجثه (قسمت دوم/ پایانی)

شرکت مگما استراکچرز در زمینه های مختلفی فعالیت می کند. دامنه خدمت رسانی این شرکت از مشاوره گرفته تا طراحی سازه، تولید نمونه اولیه، آزمایش و پایش سازه ها را شامل می گردد. شرکت مگما استراکچرز حین حمل، نصب و در تمام طول عمر سازه نسبت به پایش آن اقدام می کند؛
  • نظر دهيد.
  • انتشار یافته : ۰
  • در انتظار بررسی : 5